سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاهای دیدنی گلستان

جاهای دیدنی گلستان

در مقاله ی قبل با جاذبه های گیلان آشنا شدیم  اکنون در این مقاله سفری به گلستان میکنیم و از جاذبه های دیدنی و گردشگری آن دیدن میکنیم.در خطه شمال کشور، استانی که مساحت بیست هزار کلیومتر از نوار سبز کشوران را در برگرفته است، دارای موقعیت جغرافیایی خوش آب و هوا که نیمی از جمعیتش روستاییان هستند. جاهای دیدنی وتفریحی استان گلستان ، یکی از زیبا ترین مناطق شمال کشور به شمار میرود. با تورجور همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی گلستان را بهت معرفی کنیم.

 

جاهای دیدنی پارک ملی گلستان و ویژگی خاص آن

جاهای دیدنی پارک ملی گلستان و ویژگی خاص آن

یکی از جاهای دیدنی گلستان ، پارک ملی گلستان میباشد که با پوشش گیاهی مختلف از جمله جنگل های انبوده بلوط و گردو از زیبایی های کم نظیر گلستان به حساب می آید. انواع گیاهان دارویی و پوشش گیاهی انبوه و سرسبزش زبان زد تمامی اقوام بومی و نیز گردشگران در مواجحه با این گوناگونی خدا دادی بوده و تنوع زیستی نیز بسیار بالا است. از خرس قهوه ای خاص خطه شمال و حیوانات وحشی چون گرگ و روباه و گربه وحشی جنگلی گرفته تا حیوانات اهلی همچون مارال و آهو و پرندگانی با گونه های متنوع.

 

آب و هوای استان گلستانآب و هوای استان گلستان،تورجور

در تمامی طول سال و همچنین در تمامی مناطق استان گلستان همچنین در مرکز استان (گرگان)، آب و هوای معتدل و خنکی را همراه با نمِ باران به صورت شبنم در اغلب روز ها و ماه های سال شاهد هستیم. رطوبت در این استان اختلاف چندانی نداشته و از لحاظ گردشگری، بهترین زمان مسافرت در فصول بهار و تابستان میباشد تا بتوان از جاهای دیدنی گلستان نهایت لذت را برد و به دلیل رطوب متعادل در هوا، سرمای طاقت فرسایی در زمستان احساس نمیشود.

 

بهترین جاهای دیدنی گلستان

 

استان گلستان سراسر جاذبه است و هر کجای آن قدم بزاری با یک جاذبه رو به رو خواهی شد. بهترین جاذبه ها و  روستاهای جنگلی استان گلستان را در زیر آورده ایم؛

 

1- گنبد قابوس

گنبد قابوس ، بهترین جاهای دیدنی گلستان

برجی آجری با ارتفاع 72 متر، به بزرگ ترین برج آجری جهان شهرت دارد که در زمان ساسانی ساخته شده و از بناهای شگفت انگیز و زیبای استان گلستان میباشد که به گنبد کابوس نیز شهرت دارد. هر ساله سیل عظیمی از توریست ها و گردشگران سراسر جهان از استان گلستان و این جاذبه در نوع خودش ، شگفت انگیز، دیدن میکنند.

 

2- چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان،تورجور

در دامنه کوه شهرستان رامیان در استان گلستان، یک پدیده طبیعی، یک چشمه بسیار دیدنی با منظره ی خیره کننده ای وجود دارد. چشمه گل رامیان، یک چشمه آهکی به طول و عرض حدود نود متر میباشد. تصورش را بکن، یک چشمه آب در دل کوه همانند استخری بر سر یک ساختمان با این تفاوت که هر دو آن مخلوق طبیعت هستند. در سفر به این استان بی نظیر، بازدید از چشمه گل رامیان یک پیشنهاد حتم به یقین برای تو است.

3- پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران، جنگلی هیرکانی با در برداشتن تمامی امکانات رفاهی و تفریحی، بهترین مکان برای گذراندن یک روز خوب همراه با عزیزانت میباشد. جنگلی محافظت شده با پوشش انبوه درختان و پوشش گیاهی انبوهش، بهترین تجربه یک جنگل گردی را القا میکند. از درختان تنومند و سر به آسمان کشیده اش میتوانید قدمت 40 میلیون ساله این جنگل را به چشم ببینید چرا که قدمتش متعلق به عصر ژوراسیک میباشد. از دیگر پارک های جنگلی معروف استان گلستان با همین ویژگی ها میتوان به جنگل شصت کلا، پارک جنگلی النگدره و جنگل توسکستان اشاره کرد.

4- منطقه حفاظت‌ شده جهان ‌نما

 منطقه حفاظت‌ شده جهان ‌نما

منطقه ای در شهرستان کردکوی استان گلستان، با 38 هزار هکتار مساحت، بکر ترین و دست نخورده ترین منطقه محافظت شده محیط زیست شمال کشور به حساب میرود. این منطقه زیست گاه انواع پرندگان شکاری و حیوانات وحشی همچون پلنگ و خرس همراه با انبوه گیاهان دارویی و پوشش انبوه درختان راش و بلوط میباشد که تنها منطقه محافظت شده ی قابل سکونت شمال کشور میباشد.

 

آبشار های استان گلستان

آبشارها در ابتدای لیست جاهای دیدنی گلستان قرار دارد که از زیبا ترین و چشم گیر ترین آبشار های این استان میتوان به :

1. آبشار شصت کلاتهآبشار شصت کلاته،آبشار های استان گلستان

که در اصر رودخانه طبیعی ای از دل کوه های جوزبندو به طول 43 کیلومتر، به وجود آمده است پس از عبور از جنگل قارچی شصت کلا، به این آبشار بسیار چشم نواز دسترسی پیدا کنی.

 

2. آبشار لُوهآبشار لُوه گلستان

در روستای لُوه، آبشاری با همین نام در میان جنگل انبوه افرای سرسبزش، در حال خود نمایی است.

 

3. آبشارهای شیرآباد رامیان

آبشارهای شیرآباد رامیان

در روستایی به نام شیر آباد، یک آبشار بلند با رنگی طبیعی در جریان است که بهترین زمان برای دیدن از این آبشار بلند و حیرت انگیز تابستان میباشد.

 

4. آبشار کبود وال

آبشار کبود والآبشار کبود وال

در نوع خودش از بهترین جاهای دیدنی گلستان بشمار می آید. زمانی که صحبت از بازدید آبشارها به میان می آید، گردشگران به دلیل ماشین رو نبودن و سختی راه، آبشاری را انتخاب میکنند که ارزش این راه پیمایی را داشته باشد. آبشار کبود وال در علی آباد کتول، به بهترین و خوش مسیر ترین آبشار های گلستان به شمار می آید. زیبایی های طبیعی و سازه ها و پل های سنگی زیبا بر روی رود ها و جوی های در جریانش، راه رسیدن به آبشار زیبای کبود وال را برای شما آسان و لذت بخش میکند. هر چه از زیبایی و منحصر به فرد بودن این آبشار گفته شود کافی نیست. خودت با چشمانت قضاوت کن این پوشش خاص گیاهی اطراف این آبشار آرامش بخش را.

 

نکته

پوشش خط دهی و آنتن دهی در این آبشار ها، از تنها امکانات موجود می باشد و هیچ گونه اقامت گاه و امکانات رفاهی ای را ندارد پس پیشنهاد میشود در طول روز سفر کرده و در بازدید از جاهای دیدنی گلستان مجهز باشید.

 

کجا بمانیم؟

 

برای ادامه ی مقاله دیدنی های گلستان کلیک کنید.